Abonnementsvilkår

§1 Generelt
Ved inngåelse av en abonnementsavtale får abonnenten rett til å benytte den tjenesten abonnementet gjelder for, på de vilkår som er presentert og i samsvar med denne avtalen. Ved inngåelse av et nytt abonnement eller endring av eksisterende abonnement gjelder den opprinnelige bindingstiden som er oppgitt. Minimum innledende avtaleperiode er to (2) hele kalendermåneder, med mindre annet er avtalt.

§2 Avtaleperiode og oppsigelse av avtale
Den første avtaleperioden dekker den innledende bindingstiden som er spesifisert i abonnementets beskrivelse. Deretter fornyes avtalen automatisk per måned/halvår/år, med mindre abonnementet sies opp minst 10 bankdager før starten på neste abonnementsperiode.
Oppsigelse må skje via systemets funksjon for oppsigelse av abonnement. Muntlig oppsigelse eller oppsigelse via e-post godtas ikke uten skriftlig bekreftelse fra autorisert personale.

§3 Umiddelbar oppsigelse av avtale
Leverandøren forbeholder seg retten til å si opp avtalen umiddelbart uten å oppgi grunn. I slike tilfeller vil ubenyttet abonnementsavgift bli refundert dersom det er aktuelt. Dersom abonnenten bryter avtalen eller har ubetalte fakturaer, vil eventuell innestående avgift ikke bli refundert. Enhver form for misbruk av abonnementet utover de avtalte vilkårene anses som et kontraktsbrudd.

§4 Endring av registrerte opplysninger
Abonnenten er ansvarlig for å oppdatere endringer i registrerte opplysninger uten forsinkelse, for eksempel mobilnummer og betalingskortinformasjon.

§5 Prisendringer
Eventuelle prisøkninger varsles via systemets meldingsfunksjon og/eller e-post minst 30 dager i forveien.

§6 Personlig betalingsansvar
Abonnenten eller foresatte (dersom abonnenten er umyndig) er alltid personlig ansvarlig for abonnementsavgiften og eventuelle tilleggskostnader som kan oppstå ved kjøp av oppgraderinger eller tilleggstjenester.

§7 Endringer i driften
Leverandøren forbeholder seg retten til å endre åpningstider samt gjennomføre ombygginger av anlegget. Planlagte avbrudd skal varsles minst 14 dager i forveien, men gir ikke grunnlag for endring i avtalen eller refusjon av abonnementsavgifter.
Ved driftsavbrudd som varer over 15 dager, har abonnenten krav på rimelig kompensasjon.

§8 Ekstraordinære omstendigheter
Leverandøren er fritatt for ansvar ved kontraktsbrudd forårsaket av omstendigheter utenfor deres kontroll, som for eksempel:Streik
Lynnedslag
Brann, eksplosjon, oversvømmelse eller annen naturkatastrofe
Krig, mobilisering eller militær innkalling i stor skala
Myndighetspålagte restriksjoner
Transport-, vare- eller energimangel
Andre uforutsette hendelser utenfor leverandørens kontroll

§9 Betaling
Betaling må være mottatt av leverandøren før starten på neste abonnementsperiode. Dersom abonnenten har ubetalte fakturaer, kan abonnementet stoppes umiddelbart.

§10 Betaling med lagret betalingskort
Neste abonnementsperiode trekkes automatisk fra abonnentens registrerte betalingskort ved slutten av hver periode.
Abonnenten må sørge for at det er dekning på kortet. Dersom betalingen ikke kan gjennomføres, stoppes abonnementet umiddelbart.

§11 Annet
Leverandøren fraskriver seg ethvert ansvar for tap ved tyveri eller innbrudd.
Leverandøren er heller ikke ansvarlig for skader på abonnentens eiendeler eller personskader som skyldes ulykker eller handlinger fra andre besøkende.
Abonnenten er ansvarlig for å bruke anlegget på en sikker måte og følge myndighetenes regler og anbefalinger.
Leverandøren tar ikke ansvar for skader forårsaket av feil bruk av anleggets utstyr.